ODKRYTO CZĘŚĆ BRAKUJĄCEJ MATERII WSZECHŚWIATA !

Odkryto część brakującej materii Wszechświata!

Holenderscy i niemieccy astronomowie uzyskali pierwszy dowód na to, że gorący gaz ośrodka międzygalaktycznego może być źródłem brakującej materii Wszechświata a informacja o odkryciu ukazała się w czasopiśmie Astronomy @ Astrophysics.
Kierujący zespołem naukowców – autorów odkrycia Norbert Werner z SRON Netherlands Institute for Space Research w Holandii powiedział: „Gorący gaz, który zaobserwowaliśmy jest prawdopodobnie częścią rozproszonego gazu kosmicznej sieci o najwyższej temperaturze i gęstości. Mamy nadzieję, że stanowi on brakującą połowę barionowej materii Wszechświata”.

Warto dodać, że „normalna”, barionowa materia stanowi zaledwie około 5% ogólnej ilości materii/energii we Wszechświecie. Obserwowana obecnie w postaci galaktyk, gwiazd i gazu materia to w przybliżeniu połowa zakładanej w teorii ilości materii barionowej.
Odkrycie holenderskich i niemieckich naukowców ma też bardzo duże znaczenie dla lepszego zrozumienia ewolucji kosmicznej sieci.

Wpis: Igor Maciołek